četvrtak, 7. svibnja 2015.

Jednostavna haljina za sve sezone





Materijal za ovu haljinu dobila sam od iste gospođe koja mi je poslala materijal za malu crnu haljinu na kojoj sam radila prošle zime. U pitanju je trikotaža sa neobičnim dezenom - zbog asimetričnih pruga čini se da je materijal sastavljen iz više dijelova. U početku sam imala namjeru da ga iskoristim za šivanje haljine na preklop, ali sam odustala od te ideje, jer bi se haljina na preklop izgubila u svim ovim prugama. Ovaj materijal traži jednostavan model, pa sam se zato odlučila za najjednostavniju ravnu haljinu, raglan rukava i dužine do koljena. 

Mislim da nisam pogriješila, jer sam dobila haljinu koju mogu nositi i ljeti i zimi, u zavisnosti od toga sa čime je kombinujem. Ljeti je samo navučem na sebe, obučem sandale i spremna sam za izaći iz kuće, a zimi dodam helanke, kardigan i čizme. Totalno u skladu sa mojim pravilima za šivanje odjeće

Samo krojenje i šivanje nije trajalo dugo, jer sam iskoristila već isprobani šnit. Za jedno veče sam je skrojila, za drugo veče sastavila i sašila, a jedino mi je malo muke zadala kosa traka oko vratnog izreza  i to ne zbog postavljanja, već zbog izbora boje. Željela sam da se traka slaže sa bojama haljine pa sam kupila i crnu i bijelu i tamnozelenu, ali ni jedna nije odgovarala. Nekako su odskakale od materijala. Nakon toga sam pregledala teglu sa trakama i pronašla u njoj bijelu traku sa crnim tufnicama i pomislila: Hajde da probam ovu.

Mali detalj, ali se dobro uklopilo. 

(Nisam ni znala da mi je ostao crveni končić od probnog prišivanja na ruke.)






Ako želite skrojiti i sašiti nešto slično može vam poslužiti kroj za haljinu sa raglan rukavima kojeg sam pronašla na poljskom sajtu Papavero. Kroj u pdf formatu možete preuzeti ako kliknete na sliku, ali je potrebno da se prijavite na sajt, što je stvarno čas posla, a daje vam pristup mnogim besplatnim krojevima i to ne samo za haljine već i za suknje, bluze, majice, jakne. Prijavljivanje na sajt biće vam lakše ako odaberete opciju za engleski jezik. 



Ova haljina je uža od moje (moja je krojena da prati liniju tijela, ali ima dovoljno prostora da mi ne bude neprijatno nositi je, jer ne volim usku odjeću). Vi možete prilagoditi kroj sebi na način koji vam odgovara.

Nakon šivanja haljine ostalo mi je dovoljno materijala za suknju, pa sam i nju sašila, a pokazaću vam je u nekom od narednih postova.


Broj komentara: 12:

  1. baš lijep dezen za haljinu ovog jednostavnog kroja, sve se dobro uklopilo, veoma mi se sviđa :D lp

    OdgovoriIzbriši
  2. Lijepa! Sve ti se nekako uklopilo... ova tkanina uz ovaj model, trakica sa tufnicama uz dezen tkanine... Ma to je to! Al tufnice uz prugice... Nevjerovatno dobro izgleda! Ko bi rekao?! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. e pa vidiš, i ja sam se iznenadila.za traku. voljela bih da sam stavila slike sa jednobojnom trakom pa da se vidi razlika.

    hvala ti :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Haljina je super, posebno u kombinacijom sa trakom na tufnice :-). I slazem se s tobom da sa ovakvim dezenom bolje pristaje jednostavan kroj, nego kroj na preklop.

    OdgovoriIzbriši
  5. Bas mi se dopada iz razloga sto je kroj jednostavan i mnogo lep ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. Divna ti je tunika, vidi se pedantnost, nema sta. Kada ti nesto sasijes to je savrseno. I dopada mi se jako traka sa tufnicama, pun pogodak

    OdgovoriIzbriši
  7. Tufnice i strafitce - uvek dobitna kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  8. Nadam se da je sve ok i da si dobro. Da nema ruznih stvari i da samo uzivas u ljetu. Nedostaje citati tvoj blog.

    OdgovoriIzbriši
  9. I ja se nadam da si OK. Nedostaje nam tvoj blog!

    OdgovoriIzbriši

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik