ponedjeljak, 12. siječnja 2015.

Vezenje na džinsu


Sinoć sam završila vez na jednoj staroj suknji, pa ću vam je pokazati čim nađem vremena za slikanje. U međuvremenu bi možda par savjeta o vezenju na džinsu pomoglo onima koji žele svoj stari džins ukrasiti na ovaj način. Ove trikove i savjete pokupila sam čitajući na internetu i vježbajući vezanje, pa ću ih podijeliti sa vama.




Odabir odgovarajućeg boda za vezenje

Bodovi za vezenje koji su jači i deblji (ne znam drugačije kako da opišem osim tim riječima) odlični su za džins i bolje se ističu na tamnoj površini od sitnijih, lakših bodova (mislim na lakše po strukturi, ne na lakše po načinu izrade). Na primjer površina izvezena outline bodom, a zatim ispunjena satenskim bodom više će se isticati nego vez nekim sitnim bodom kao što su npr. sitni krstići.

Stabiliziranje džinsa

Nisam nikada vezla na džinsu koji u sebi ima elastina, nego samo na onom običnom i nisam imala potrebu da taj obični džins dodatno stabilizujem. Ipak možda ipak poželite da džins dodatno stabilizujete lijepljenjem tankog fizelina na poleđinu i na taj način spriječite istezanje. Takođe ako vezete veću površinu npr. leđa na jakni i teško vam je da je držite ravnom dok radite slobodno koristite obruč za vezenje, jer to će vam pomoći da bodovi ostanu jednaki i ravni.

Priprema džinsa

Za svaki slučaj operite odjevni predmet, ako je nov. Možda pušta boju pri pranju, a to će vam upropastiti sve što ste izvezli. Ako motiv želite izvesti na nogavici pantalona ili na rukavu jakne bilo bi dobro da ih prvo isporite kako bi ste imali dobar pristup mjestu na kojem ćete raditi vez. Kada vez završite ponovo zašijte rukav ili nogavicu.

Koristite odgovarajući konac

Na internetu sam pročitala da su za vezenje na odjevnim predmetima najbolji poliesterski konci za vez, jer su izdržljivi i ne blijede pri pranju. Moram priznati da nemam baš neko iskustvo sa koncima za vezenje, niti znanje o njima. Ja koristim Ljubica i Runolist konac, firme Unitas, za sve moje vezove (provjerila sam na njihovoj web stranici i imaju još nekoliko vrsta konca za vezenje). Iako su pamučni do sada su se pokazali dobrim za vezenje na odjeći, pa mislim ni ovaj vez na suknji neće biti loš. Ako pronađem dobre poliesterske konce svakako ću ih isprobati.

Izbor boja

Jarke boje ističu se na tamnoj podlozi džinsa. Svijetlije boje prije će izblijediti.

Prenos motiva na džins

Postoje motivi koje već možete prenijeti na tamniji materijal za vez tako da ih samo prepeglate, ali polazim od toga da kod nas toga nema da se kupi, kao i od toga da ćete vjerovatno prenositi besplatne motive koje ste našli na internetu ili one koje ste sami osmislili. Za prenošenje na svijetli džins dobar je indigo papir, a na tamni džins...e tu se probajte snaći kao što sam se ja snalazila :)
Prvo sam jako pritisnula linije motiva da se papir probuši, a onda po tim linijama crtala tankim crnim flomasterom (nešto kao crtanje promoću šablona). Ako želite kopirati ili sami nacrtati motiv slobodnom rukom  za to je dobra krojačka kreda u olovci.

Završno stabiliziranje veza

Kada završite vezenje sa naličja odrežite sve končiće koji vise i na motiv zalijepite tanki fizelin uz pomoć pegle. To će pomoći da se končići ne izvuku ili iskidaju i produžiti vijek trajanja vašeg veza.


Nakon završenog posla obucite svoj novi, ukrašeni džins i svima ponosno pokažite svoje djelo!



Broj komentara: 11:

  1. Ja vezla salvare i sad me sramota da ih stavim na blog..:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. čuj sramota je..ccc...de stavljak to na blog odma' :))

      Izbriši
    2. 'ocu..kad jednom resim da napisem post :))

      Izbriši
  2. Nikako da počnem vesti, a dobila sam i knjigu na dar i konac imam i sve, ali nikako! Tvoj post je došao u pravo vrijeme i hvala ti što si podijelila savjete! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. e pa nadam se da sam te pokrenula :)

    OdgovoriIzbriši

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik