petak, 16. siječnja 2015.

Četiri odluke za 2015.: Hobi i ostalo


Novogodišnje odluke vezane za hobi su mi najdraže zbog toga što ih se najlakše pridržavam. Maloprije sam gledala prošlogodišnje i mogu reći da sam ih se prilično pridržavala. Odvajala sam vrijeme za hobi kad god sam mogla, razvrstala sam sve šnitove po kovertama, radila sam stvari jednu po jednu, imala sam strpljenja da privedem rad do kraja (jeeee, pačvork pokrivač!), bila sam i disciplinovana da posvetim pažnju izradi unutrašnjosti odjeće koju šijem (unutrašnji šavovi, obrada, a evo i ova postava na zadjoj haljini). I nakraju mali bonus je bilo razbijanje straha od šivanja nevidljivog rajsferšlusa.


Ono što nisam uspjela da ostvarim jeste da napravim zalihu materijala i pribora za šivanje. Imam ja uvijek materijala na donoj polici svoga ormara (trenutno je to nekih desetak tkanina), imam par tegli sa sitnicama, trakicama i sličnim priborom, konaca za vez i šivanje u jedoj velikoj kutiji, ponešto ostataka krpica...ali zaliha, to puno ozbiljnije izgleda. Ovo moje što imam je sve za planirane stvari, nema ništa viška, a zaliha bi bila puno više od toga. Ali i ovo što imam sasvim je u redu, neću da budem nezadovoljna.


Takođe nisam uspjela da sašijam jaknu sa postavom i kapuljačom za proljeće, pa ću je prebaciti u odluke za ovu godinu.


Sve u svemu 2014. u pogledu hobija bila je ok.

A sada odluke za 2015.

 

  • Vrijeme, organizacija, strpljenje, urednost...da ne nabrajam; sve isto kao i prošle godine. Svega se i dalje pridržavati. Oko zalihe se ne zamarati, ionako kad razmislim za zalihu nemam prostora, a i ne znam kakva će mi biti finansijska situacija i da li ću uopšte moći kupovati pribro za hobi u većim količinama.
  • Sašiti jaknu sa postavom i kapuljačom. 

I na kraju posebna odluka 

 

  • Ove godine odlučila sam da osmislim način na koji bih mogla zaraditi od svog hobija. U stvari ne samo osmisliti, nego nešto stvarno i zaraditi. Imam već neke ideje na kojima radim, od kojih će se neke zadržati, a neke ću najvjerovatnije zaboraviti i napustiti. Ako mi sa ovim mojim pravim poslom bude sve u redu ideje će se ostvarivati sporijim tempom - što je nekako i logično, pomalo se čovjek uljuljka kada je ima neku sigurnost pa makar i na godinu dana koliko naši projekti na poslu traju. Ako ne bude - e, onda ću morati da zapnem. I pored toga tražim novi posao. 

U svakom slučaju imaću oko čega da sa zabavim, jer planiram da ovome pristupim kao nekom svom minijaturnom biznisu, kao povremenoj prodaji svojih radova (za šta sam već ranija imala priliku) ili "eto ja radim pa ako se šta proda dobro". 


Ali vidite, problem je u tome što ja ni o kakvom biznisu nemam pojma bilo da je mini ili maksi.
Za sada su ideje i odluka sve što imam, a ostalo ću pokupiti usput. Mislim da bi bilo zgodno da to sve što pokupim i naučim usput podijelim sa onima koji su zainteresovani da ostvare zaradu od svoh hobija, ali isto tako nemaju pojma kako. To bi bilo zgodno uraditi kroz jednu seriju postova koja bi se mogla zvati ...hm, da vidim..."Kako zaraditi novac od hobija: Savjeti od osobe koja pojma nema o tome, pa ako vam ne uspije nisam ja kriva".  :))

Možda mislite: Ko bi slušao nekoga ko priznaje da pojma nema šta radi?  

A ja nekako ovako razmišljam - uvijek čitamo i slušamo savjete od onih koji su već uspješni ili znaju o čemu govore već su dovoljno samouvjereni, sposobni, uhodali su se, isprobali sve ono o čemu savjetuju druge...što je odlično, jer od takvih svašta možeš naučiti, ali može biti i pomalo zastrašujuće za početnika. Nekada se ustručavaš pitati nešto, jer se bojiš da ne ispadneš glup, previše radoznao, ne znaš kako će ljudi reagovati, možda pomisle da se uvaljuješ na njihovu teritoriju. Ne kažem da će to pomisliti, ali ti možeš pomisliti da će oni to pomisliti i to te može sputati.


Dobro je pitati nekoga ko zna, ali dobro pitati i nekoga ko nema pojma kao ni ti, ali ima želju da nauči i podijeli naučeno. Taj neko može ti reći: Ne znam, ali hajde da pogledam, pa ti javim kada nešto saznam. I onda ti njemu možeš reći: Hvala, pogledaću i ja. Pa oboje pogledate, informišete se i poslije razgovarate o tome. Na istom ste nivou, isprobavate šta funkcioniše, a šta ne, pipkate u mraku skupa dok ne naletite na prekidač za svjetlo.


Ni ta varijanta nije loša, šta mislite?


Voljela bih da pišem o tome. I da radim na tome. Vjerovatno ću više od pola vremena provesti u mraku, ali ko zna na koliko prekidača za svjetlo mogu naletiti usput.


Broj komentara: 12:

  1. Ja svašta nešto znam da radim, ali da unovčim to što uradim ili što bih mogla da uradim, e taj talenat mi fali. Sa zanimanjem ću pratiti tvoj projekat, a ako mi sine kakva ideja, proslijeđujem ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Zelim ti da zacrtano ostavris :) meni se do sad desavalo da imam ideju, napravim proizvod i u trenutku kad treba da se plasira i proda, ideja ostane na nivou i u vidu odlaganja svega napravljenog u kutiju grrrr, ne volim sebe zbog toga, ali evo ove godine zelim to da promenim, bar cu pokusati :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Puno uspjeha sa ostvarivanjem odluka i trazenjem prekidaca.
    I prosle godine si ostvarila veci dio zamisli, tako da sam sigurna da ces i ove godine.

    OdgovoriIzbriši
  4. Uvek mi se desi d akod drugog vidim sta bi mogao d aunovci a kod sebe ne.Na pr.ti bi mogla na Etsy da vezes na komadima garderobe i da radis one kucne varijante trenerki.sa vezom sto sam jednom kod tebe videla.Svi volimo da se razgacimo a i da lepo izgledamo.Ima vec uspesnih ljudi na Etsy a tamo se rucni rad ceni.Imas Serbian street na Etsy gde pisu svi koji su tamo otvorili svoje prodavnice.A i Ana jan stepalica je pisala o tome.Ja jos za sebe nista ne znam jer sam svastar i niucemu bas nisam savrsena kao ti u vezu.

    OdgovoriIzbriši
  5. pa nemam ni ja talenta za prodaju, ali smatram da se to može naučiti.

    e da, cale etsy mi i jeste na umu.
    imaju i bosansci tamo grupu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. što više čitam i istražujem otvaraju se nove opcije.
      postoji etsy, ali postoje i druge platforme...u svakom slučaju mislim da se neću zalijetati dok sve ne istražim, jer i ove druge platforme imaju veoma dobrih strana.
      biće post o tome kasnije.

      Izbriši
  6. Drago mi je što si odlučila poraditi na prodaji i što ćeš iskustva dijeliti s nama. A šta bi ti konkretno prodavala? Ili je još rano da nam to otkriješ :) Nedavno sam bila na jednom marketu gdje ljudi prodaju ručne radove i, mada ne prodajem svoje stvari,osjećala sam se lijepo jer ljudi cijene ručni rad i kupuju ga a prodavači od toga mogu fino zaraditi.

    OdgovoriIzbriši
  7. pa rano je još, pošto sam tek počela da pravim pa da ne trčim pred rudu. ne znam kako će se situacija razvijati na ostalim planovima, ja to sve usput radim.

    sigurna sam da ti marketi vani izgledaju super.

    OdgovoriIzbriši
  8. Pa ti si jedna od retkih koja je skoro sve resolutions ostvarila. Svaka cast! Tom logikom ocekujem da krajem godine pocnes da zaradjujes od svog hobija :) Svidja mi se ideja da razmenjujemo pocetnicka iskustva oko zarade. Gledacu da se sto vise ukljucim!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pa jesam skoro ostvarila jer su mi sve odluke vezane za hobi, to je najlakše haha

      da, otprilike i ja razmišljam o tome da je realno čekivati krajem godine.

      biće mi drago da se uključiš:)

      Izbriši
  9. Ako te zanima Etsy, pogledaj sta je Ana Jan sa bloga Stepalica napisala-nekoliko vrlo detaljnih postova o Etsyju. obavezno pogledaj. I ja sam htela da ti predlozim da vezes, sijes, sta vec odlucis (u vezu si maher, pa i u sivenju) i da, a vec si kompjuterski pismena dovoljno da znas da treba da napravis dobre slike, da ih postavis, potpises, to sve znas, mozda znas i vise o tome, ne znam, ali to je dovoljno da se prikacis na neki portal koji se bavi prodajom unikata i sl. I to neka ti stoji, `leba ne trazi, redovno azuriras ako imas nesto novo, a sa druge strane pokusavas i na drugim mestima. Eto.

    OdgovoriIzbriši
  10. o etsy-ju znam već dosta toga, jer čitam često njihov blog.
    nisam sigurna još za koji način ću se odlučiti. etsy ima dobrih strana, ali ima još dosta platformi za prodaju preko interneta o kojima sam isto tako čitala, pa ću vidjeti još.
    znam i o načinu prezentacije i o tome već uveliko razmišljam, ne samo o fotkama nego i o ostalom. a sav grafički dio i pripreme - za to imam muža :)
    treba puno vremena, ali kao što sam napisala - do kraja godine ako uspijem sve da razradim smatraću to svojim velikim uspjehom.

    hvala ti na savjetima :)

    OdgovoriIzbriši

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik