utorak, 26. ožujka 2013.

Proljeće

Stiglo nam je proljeće....brrrrrr...ja se nešto smrzoh, a vi?

Sva sreća vikend je bio skroz dobar za boravak u prirodi. Blatnjav i prljav, radni boravak u prirodi.

Uz par žuljeva na rukama uprkos rukavicama.


Uspjela sam da obrežem voćke, uz pomoć prijateljice. Nadam se da smo dobro obavile posao i da drveću nismo nanijele nikakvu trajnu štetu. Teoretski sam znala kako se to radi, ali nikada nisam radila sama do sada. Krečenje će morati sačekati, jer je u međuvremenu pao snijeg, a osim toga nisam ni stigla kupiti kreč. I to mi je novi posao. Znam kako se kreče voćke i radila sam to, ali nikada nisam sama pripremila kreč. Inače, ja svašta znam onako teoretski - od gradnje, do baštovanstva, jer me to zanima i uvijek pročitam ako negdje na nešto naletim ili poslušam nekoga ko ima šta reći na tu temu. Dosta stvari znam i sama da uradim, jer sam kao dijete i djevojka provela dosta vremena pomažući roditeljima koji su gradili vikendicu sami bez majstora i uređivali zemljište okolo. Tako da mi nisu strani poslovi kao skupljanje sijena, farbanje ograde, rezanje žive ograde, kopanje i još dosta toga. Dok sam u mladosti to smatrala velikom tegobom, sada sam na neki način zahvalna što se ne bojim isprljati se, slomiti nokat ili uvaliti u blato do koljena, pogotovo na našem vlastitom komadu zemlje.


Pograbila sam i dosta lišća koje je ostalo još od jeseni i nije istrulilo, grančica, a pošto okolo ima pasa lutalica nanijeli su i nešto smeća, papirića, par konzervi - što oni, što vjetar. I to je trebalo očistiti.

Za to vrijeme muški dio familije je uz pomoć prijatelja pomalo raščišćavao ovo smetljište koje je ostalo od stare šupe koju smo rušili prošle jeseni. 


Nismo uspjeli do zime da očistimo ovo što je ostalo pa nam je ovaj lijep dan došao kao naručen da makar jedan dio drvenog i papirnog otpada spalimo, jer nemamo gdje baciti. A taman nije bilo nikoga od komšija u blizini pa nikome nije smetao dim. Osim nama :). Do kraja dana svi smo bili prilično nadimljeni.



Dio na kojem su nam majstori sagradili novu šupu je na žalost dio na kojem se sakuplja i slijeva najviše vode kada pada kiša ili snijeg. Mi to nismo znali, jer kada su radovi bili u toku bilo je suho, a otkako smo ljetos kupili plac nije bilo velikih padavina da se skupi voda pa da vidimo. Sada je okolo prilično blatnjavo i klizavo, pa sam se ja dva puta okliznula. Jednom sam održala ravnotežu i nisam pala, a drugi put nisam uspjela pa sam se opružila svom dužinom. Ali šta je proljeće i radovi napolju bez malo blata? 


Ovaj dio oko šupe trebaće dobru drenažu uz pomoć plastičnih cijevi ukopanih u zemlju. To planiramo uraditi čim se zemlja malo osuši.




Moje proljeće na otvorenom neće se moći pohvaliti cvijećem, osim samoniklog cvijeća koje se pomalja okolo. Ove godine u planu su radovi na postavljanju ograde oko placa koja bi trebala spriječiti pse da ulaze, kupovina i montaža cisterne za vodu kako bismo imali vodu u slučaju suše (imamo lokalno vodovod, ali kada je suša kao prošlo ljeto preko dana nema vode) i gore spomenuta drenaža terena. Uz sve te poslove neću imati vremena za baštu, cvijeće i slične stvari. Iako sam se radovala i planirala to, nije mi žao. Sve ima neki svoj redoslijed, a ja nisam osoba sa nepresušnom snagom i energijom, brzo se umorim i bojim se da kada bih započela milion sitnih poslića da ne bih ni jedan završila do kraja. Kada se veliki poslovi završe lako je popuniti vrijeme malim.

I na kraju radnog dana predah uz kaficu i muffine. 


Jedva čekam ljepše i toplije dana da krenemo sa ovim ozbiljnijim poslovima. Jedna stvar vuče drugu. Tako je to kada nešto stvaraš. Još prošlog ljeta sam gledala staru šupu i jedva čekala da je srušimo i napravimo novu. Onda smo to uradili i sada jedva čekam da napravimo ogradu. Poslije ograde jedva ću čekati nešto drugo...lijepo je kada čovjek ima priliku da planira, radi i stvara za sebe i svoju porodicu. Da je sve kako treba u ovome svijetu svi bi imali tu priliku, naravno svako na svoj način i prema svojim željama, jer ne želimo svi baš isto i ne uživamo svi u istim stvarima.

I ovo je jedan kreativni dio mog života pa ću vam s vremena na vrijeme pokazati kako napredujemo, uz savjete i informacije koje budem sakupljala usput. Nešto kao postovi "Moja kućica, moja slobodica", samo preneseno na otvoreno. 

Nadam se da će vam se to dopasti.

I naravno prihvatam sve savjete od iskusnijih zemljoposjednika :)).


21 komentar:

  1. "Jedna stvar vuče drugu. Tako je to kada nešto stvaraš" :)
    Meni se dopadaju ovakvi postovi. Ponekad poželim i ja da pišem o uređenju kuće, balkona, kuhanju... ali svaki put odustanem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. a što odustaneš?

      ja volim ubaciti ovakve postove s vremena na vrijeme. malo napravim odmak od uobičajenih tema :)

      Izbriši
  2. Kad gledam ovakve postove, poželim da živim u kući i ima veeeliko dvorište ili bar neku vikendicu u prirodi, aaah milina :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pa mlada si ti pipi, ima vremena pred tobom da ti se želja ispuni :)

      Izbriši
  3. Super je nesto novo raditi,ideju pretvoriti u delo.Ali samo SUNCA molim.Jutros opet sneg...Pozdrav do sunca:))

    OdgovoriIzbriši
  4. jao da, samo sunca! da se blato osuši.
    valjda će uskoro :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jao kako vam zavidim na viksi!!! ja imam samo balkon i ove godine me uhvatilo gardening ludilo. kupila sam tresnju za balkon, kupila sam persun (korijen) i cress (nemam pojma kako se zove na nasem, ali mi uvijek fali za sendvic) i pineberries. dovukla upravo 35L zemlje...pa sta bog da :) cekam da se malo otopi snijeg pa da krenem u sadnju!

      Izbriši
  5. cress ti je ja mislim salata potočnica.
    sretno sa vrtlarenjem na balkonu :)
    svašta se tako može uzgajati i na malom prostoru.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. potocnica ali nije ona normalne velicine nego neka mala vrsta. genijalna je u sendvicu sa jajima i majonezom (a i inace). malo je ljutkasta. mzoe se uzgajati na supstratu u kuhinji, ne mora na zemlji (toliko je sitna).
      http://www.lebensmittelfotos.com/2008/02/27/kresse/
      na ovu sam mislila, a ne na ovu:
      http://hr.wikipedia.org/wiki/Dragu%C5%A1ac - cuj dragusac :)

      Izbriši
    2. evo potočarke koja liči na ovo tvoje
      http://www.ordinacija.hr/zdravlje/biljke-lijece/potocarka-gorka-prijateljica-mladosti/
      a dragušac mi je nekako drugačiji

      ma hajde, kako god, nek tebi ta tvoja cresse fino naraste i najdedi se dobro jer vidiš da pišu kako je zdrava :)

      Izbriši
  6. Lijepo je imati jedan komadić prirode samo za sebe...Odmakneš se od svega pa uživaš u vjetru,suncu,zraku,slanini,kolačima ...Ma sve prolazi..A kava mi bude najslađa:))) Uživaj..I mi čekamo ljepše vrijeme za detaljnije poslove, orezali smo voćke prije ovog snijega ..Sada čekamo sunce:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. valjda će nam brzo sunce. uživajte i vi u svome vrtu :)

      Izbriši
  7. Meni se čini da je to nekako smisao života, da su ti podmirene osnovne životne potrebe i da uvijek imaš kakvog posla.
    A kakve voćke imaš u voćnjaku?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, u pravu si, a ja bih malo proširila - zdrava porodica, osnonve životne potrebe, nešto da radiš i još neka zanimacija u kojoj uživaš :)

      a imamo šljive, jabuke i dvije dunje.

      Izbriši
  8. Lijepo je čitati i vidjeti na slikama da uživas u vašem komadu zemlje. I super je da se ne bojiš "uprljati ruke".
    Ne bojim se ni ja, doduše ne na komadu zemlje, jer me to baš ne privlači, ali mi nije strano krečenje, farbanje, cirkular, bušilica i slične alatke. Dok nešto ne probaš i ne znaš da li ti se to svidja ili ne. Nažalost, definitivno sam zaključila da biljke i cvijeće (u kući ili na balkonu) nije za mene. Sve jadno pocrka poslije nekog vremena.
    Uživaj u planovima i radovima :-).
    I svima nam želim brzo, toplo i sunčano proljeće...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. e, vidiš ja i to sve znam raditi, krečenje, farbanje, ponešto zakucati, pričvrstiti, baratanje sa kliještima i čekićem...super je meni to. nek nismo bespomoćne žene koje u muškarca sa šarafcigerom gledaju ko u boga :)

      a što se tiče biljki, vidjećemo.
      ja sam ti vazda smatrala da sam onih za koje se kaže da kad se za zelen bor uhvate i on bi se osušio haha.
      možda bih sa jestivim biljkama bila bolja, mislim više koristi imam od paradajza nego od fikusa pa sve mi se čini da bih se za paradajze bolje brinula haha

      Izbriši
  9. Ja sam gradsko dete i posedovanje ovakvih kucica mi je samo "neki tamo drugi zivot". Ali, nema lepseg mastanja kod mene i momka od onog "kada omatorimo, pa kupimo montaznu kucicu, sa divnim dvoristem, ljuljaskom, bastom i unucima koji trckaraju okolo". Just perfect!

    OdgovoriIzbriši
  10. pa ja, mladi ste, maštajte :)
    mi smo na pola puta do onog "kada omatorimo" šta sad uradimo uradili smo, kad se stvarno omatori ko zna hoćemo li biti u stanju :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Divno je imati gdje pobjeći od grada i prljavštine :)

    OdgovoriIzbriši
  12. ma svi imaju gdje pobjeći od grada samo da se čovjek nakani :)

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...